Tudtad, hogy a TikTok sikerhez nem elég csupán vicces és magával ragadó videókat készíteni? Ez csak az érme egyik oldala. Ahhoz, hogy tartalmaid nagyobb közönség elé kerüljenek, növekedjen a követőbázisod, és akár virálissá is válj, ismerned kell a TikTok SEO-t.
„SEO? Úgy érted, mint a Google keresőoptimalizálás, amit a weboldalam láthatóságának növelésére használok?” – kérdezheted. Pontosan! Bár van néhány fontos eltérés, amelyeket ebben a cikkben részletesen bemutatunk.
Készen állsz arra, hogy felfedezd a TikTok keresőoptimalizálás rejtelmeit? Akkor ugorjunk fejest, és tegyük még eredményesebbé a TikTok-stratégiádat!

Mi az a TikTok SEO?
A TikTok SEO a tartalmad, profilod és bejegyzéseid optimalizálásának gyakorlata, hogy azok láthatóbbá és könnyebben felfedezhetővé váljanak a platformon. Elméletben hasonló más típusú keresőoptimalizáláshoz, hiszen a cél az, hogy a tartalmad gyakrabban jelenjen meg, amikor az emberek releváns keresőkifejezésekre keresnek rá.
A gyakorlatban a TikTok SEO különbözik a Google SEO-tól, mivel a tartalmak felfedezése a TikTokon eltér a Google-n megszokottaktól. Valójában sokkal izgalmasabb!
Hogyan fedeznek fel tartalmakat a TikTokon?
Ahhoz, hogy megértsd a TikTok SEO működését (és hogy hogyan tudsz ebből előnyt kovácsolni!), először is tisztában kell lenned azzal, hogy a felhasználók hogyan fedeznek fel új tartalmakat a platformon. Ennek három fő módja van:
FYP – For You Page
A For You Page (Neked oldal) a TikTok tartalomfelfedezésének titkos receptje. Amikor valaki megnyitja az alkalmazást, egy teljes képernyős videót lát, amit korábban még nem látott. Ez a tartalom minden egyes új megnyitáskor frissül, és minden felhasználó számára egyedi tartalmat jelenít meg.
A TikTok algoritmusa dönti el, mely videókat jelenítse meg az egyes FYP oldalakon. Mivel a TikTok célja, hogy minél tovább az alkalmazásban tartson, az algoritmus olyan tartalmakat mutat, amelyekről azt feltételezi, hogy érdekelni fognak az eddigi tevékenységeid alapján.
Ez a legfőbb különbség a TikTok SEO és a Google SEO között. A TikTok a passzív tartalomfelfedezést részesíti előnyben, a felhasználók viselkedését szem előtt tartva. A Google ezzel szemben az aktív felfedezésre fókuszál, hiszen először meg kell mondanod neki mit keresel, mielőtt bármit megmutatna. Ezért a Google esetében a keresősávba írt kulcsszavak kiemelkedően fontosak.
Igaz, a Google találatai között is van némi személyre szabás, de ennek a jelentősége messze nem olyan jelentős, mint a TikTok FYP esetében.

TikTok keresés
Itt kezd a TikTok SEO hasonlítani a Google SEO-ra, sőt, bizonyos esetekben versenyezni is képes vele. A TikTok képernyő tetején található egy keresősáv, ahová a felhasználók beírhatják kérdéseiket – ugyanúgy, mint egy hagyományos keresőmotorba. Ráadásul van egy automatikus javaslat funkció, amely népszerű kulcsszavakat kínál fel, amint elkezdesz gépelni.
A TikTok keresési funkciója nagyban hasonlít a Google-hez. Az algoritmus olyan tartalmakat keres, amelyek megfelelnek az általad beírt kulcsszónak. A TikTokon azonban többféleképpen is kihasználhatod a kulcsszavakat, amit előnyödre is fordíthatsz – ezekre hamarosan részletesen kitérünk.
Miután beírtad a keresett kifejezést, egy olyan oldalon találod magad, ahol görgethető videólista áll rendelkezésedre, hogy kiválaszd a számodra legérdekesebb tartalmat.
Észrevettél valami mást is az oldal tetején? A TikTokon többféleképpen kereshetsz tartalmat, például hashtag, helyszín vagy akár hang alapján. Ez kulcsfontosságú lesz, amikor részletezzük, hogyan használhatod a TikTok SEO-t a tartalmaid rangsorolásához.
Használj kulcsszókutató eszközöket (pl. Google Keyword Planner, Ahrefs, SEMrush), hogy népszerű kulcsszavakat találj, amelyekkel rangsorolhatsz a Google-on és a TikTokon egyaránt.

Google keresés
Itt kapcsolódik igazán össze a két SEO világ: a TikTok-tartalmak már megjelennek bizonyos Google-keresési eredmények között is.
Mit jelent ez? A TikTok SEO stratégiádnak össze kell hangolódnia a keresőmotorok SEO stratégiájával, hogy maximalizáld a tartalmaid láthatóságát.
Miért fontos a TikTok SEO?
A TikTok havi több mint 1 milliárd (!) aktív felhasználóval büszkélkedhet. Ráadásul a fiatalabb vásárlók – akik egyre növekvő vásárlóerejűek – inkább a TikTokot használják új márkák és termékek felfedezésére, mint a Google-t. Egy sikeres TikTok SEO stratégia segít, hogy elérd ezt a hatalmas és lendületes vásárlói csoportot.
A TikTok, mint keresőmotor?
A TikTok továbbra is egy olyan felfedezőplatform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy olyan új alkotókra bukkanjanak, akikről korábban nem hallottak. Ugyanakkor egyre inkább keresőplatformmá válik, ahol az emberek már a következő kényelmes csizmájukat vagy akár csontkovácsot keresnek.
Diverzifikálhatod az organikus forgalmadat
Az utóbbi időben a Google-forgalom kiszámíthatatlanabbá vált, és az AI-válaszok megjelenésével még kevesebb kattintás érkezhet erről a keresőmotorról.
A TikTok növekvő felhasználóbázisa és keresőmotor-funkciói viszont egyre vonzóbb lehetőséget nyújtanak arra, hogy organikus forgalmat generálj, ezzel csökkentve a Google-függőséget.
A TikTok SEO könnyebben elérhető, mint a Google SEO
Új márkaként rendkívül nehéz megjelenni a Google találati oldalain a legkeresettebb kifejezésekre, mivel a Google nagyobb hangsúlyt fektet a magas domain autoritású weboldalakra (amit a nemrég kiszivárgott algoritmusdokumentumok is megerősíteni látszanak).
Ezzel szemben a TikTokon a korábbi teljesítmény kevésbé befolyásolja a tartalmak rangsorolását. Így egy márka már az első videói közzététele után is megjelenhet a TikTok FYP oldalain és keresési eredményeiben — feltéve, hogy a brand okos TikTok SEO stratégiát alkalmaz.
TikTok SEO rangsorolási tényezők
A TikTok algoritmusa több ezer rangsorolási tényezőt elemez, hogy eldöntse, mely bejegyzések kerüljenek a FYP (For You Page) oldaladra és a keresési eredmények közé.
Bár nem ismerjük mindegyiket, a TikTok hivatalos dokumentumában kiemelt néhány fontos tényezőt, amelyek alapvetően meghatározzák a tartalmak láthatóságát:
Felhasználói viselkedés
Az algoritmus figyeli, hogyan viselkednek a felhasználók: mit néznek meg, mire kattintanak, mit osztanak meg, és mely videóknál töltenek el több időt.
Kulcsszavak használata
A videó címében, leírásában és hashtagekben szereplő kulcsszavak segítenek az algoritmusnak megérteni a tartalom témáját, így az releváns keresésekben is megjelenhet.
Hangok és zenék
A trendi hangok és zenék használata növeli annak esélyét, hogy a tartalom a FYP oldalon jelenjen meg.
Elköteleződés
A kedvelések, megosztások, kommentek és mentések számítanak a rangsorolás során, mivel ezek az algoritmus számára azt jelzik, hogy a tartalom értékes.
Videó teljesítménye az első néhány órában
Az algoritmus nagy figyelmet fordít arra, hogy egy videó milyen gyorsan generál elköteleződést a közzététel után.
Keresési relevancia
Amikor valaki kulcsszavakat keres, a releváns tartalmak — beleértve a leírásban, hashtagekben és a videóban szereplő kulcsszavakat — előnyben részesülnek.
Ezek a tényezők adják az alapját annak, hogy egy videó mennyire válik láthatóvá TikTokon. Ha ezeket figyelembe veszed a tartalomkészítés során, növelheted az esélyedet, hogy nagyobb közönséget érj el.
Felhasználói interakciók szerepe a TikTok algoritmusában
A TikTok algoritmusa személyre szabja az eredményeket az alapján, hogy korábban hogyan léptél interakcióba tartalmakkal. Ez nemcsak azt biztosítja, hogy releváns videókat láss, hanem segít hosszabb ideig az alkalmazásban tartani.
Íme néhány olyan tevékenység, amely befolyásolja, milyen tartalmakat látsz:
Teljes videók megtekintése: Az algoritmus figyeli, hogy végignézed-e a videókat.
Fiókok követése vagy elrejtése: Ez jelzi az érdeklődési körödet.
Videók kedvelése vagy megosztása: Ezek az elköteleződés jelei.
Hozzászólások írása: További interakciót generál.
Videó jelentése helytelenként: Segít szűrni a tartalmat.
Videók hozzáadása a kedvencekhez: Ez az érdeklődési köröd erőteljes mutatója.
Az algoritmus akkor is személyre szabott ajánlásokat nyújt, amikor először megnyitod az alkalmazást, és beállítod, hogy milyen tartalmak érdekelnek.
Ráadásul, ha mások, akik hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, interakcióba lépnek egy videóval, az nagyobb valószínűséggel jelenik meg a te hírfolyamodban is. Ez a közös érdeklődés alapú ajánlások egyik kulcsa.
Videóinformációk és TikTok rangsorolás
A videóval kapcsolatos rangsorolási tényezők kiemelten fontosak, mert ezek azok az elemek, amelyeket közvetlenül befolyásolhatsz. Ide tartoznak például:
Hashtagek: Segítenek a tartalmad kategorizálásában és könnyebben felfedezhetővé teszik azt.
Hangok: Népszerű vagy trendi zenék és effektek használata növelheti a láthatóságot.
Feliratok: Az érthető, és kulcsszavakat tartalmazó szövegek erősítik a tartalom relevanciáját.
Ha ezek az elemek a bejegyzésedben összhangban vannak a keresési lekérdezésekkel és a felhasználók aktivitásával, a videód nagyobb eséllyel jelenik meg a képernyőjükön. Ezért érdemes gondosan megválasztani a hashtageket, hangokat és feliratokat, hogy maximalizáld a láthatóságot.
Eszközbeállítások és tartalomrangsorolás
Az eszköz és a TikTok-fiók beállításai szintén befolyásolják, hogy milyen tartalmak jelennek meg a platformon:
Nyelvi beállítások: A tartalom a felhasználó által megértett nyelven jelenik meg, hogy releváns maradjon.
Lokáció beállítások: A lokális trendek és preferenciák is szerepet játszanak a megjelenő videók kiválasztásában.
Eszköztípus: Az eszköz típusa is hatással lehet a videók optimalizálására és élvezeti értékére.
Ezek a tényezők biztosítják, hogy olyan tartalom jelenjen meg, amely a felhasználó számára releváns és érthető, hiszen például egy ismeretlen nyelvű videó nem fogja lekötni a figyelmet.
A TikTok algoritmus rangsorolási súlyozási tényezői
A TikTok algoritmusa, mint a legtöbb algoritmus, bizonyos rangsorolási tényezőket nagyobb súllyal vesz figyelembe. Az a cél, hogy azokat a tényezőket priorizálja, amelyek közvetlenebbül előrejelzik, mely tartalmak tartják a felhasználókat hosszabb ideig az alkalmazásban.
Mit jelent ez számodra? A fókuszodat olyan tényezőkre érdemes helyezni, amelyek megkönnyítik az algoritmus számára a tartalmad megértését – például releváns hashtagek használatával –, és amelyek ösztönzik a nézőket a videók megtekintésére, kedvelésére és megosztására.
5 tipp TikTok SEO-d fejlesztésére
Most, hogy tudod, hogyan működik a TikTok SEO, itt az idő, hogy még több emberhez juttasd el tartalmaidat 5 tippünk segítségével.
1. Kulcsszavak megtalálása és használata
Az egyik alapvető feladat, amit egy keresőmotor végez, hogy a tartalmakat a keresési kifejezésekhez párosítja. TikTokon ez azt jelenti, hogy ha valaki beírja a keresősávba például a „travel” kifejezést, a platform először azokat a videókat keresi, amelyek kapcsolódnak ehhez a kulcsszóhoz.
Két egyszerű mód a kulcsszókutatásra TikTokon
Használd a keresősávot: Írj be egy, a márkájához kapcsolódó szót a TikTok keresősávjába, és figyeld meg, hogy a platform milyen automatikus kiegészítéseket ajánl fel. Ez hasznos betekintést nyújt a népszerű és aktuális keresési trendekbe.
Használd a TikTok Keyword Insights eszközt: A TikTok Keyword Insights eszköz segítségével megtekintheted a kapcsolódó kulcsszavak listáját. Ez az eszköz segít azonosítani azokat a kifejezéseket, amelyek a célközönség érdeklődésére számot tarthatnak, így hatékonyabban optimalizálhatod tartalmaid.
Hogyan helyezzük el a kulcsszavakat hatékonyan?
Miután összeállítottad a kulcsszavak listáját, azokat a következő helyeken érdemes elhelyezni, hogy a TikTok algoritmusa felismerje őket:
Feliratokban: Használd organikusan és természetesen a kulcsszavakat a videók leírásában.
Szövegben: Használj olvasható szöveget a videókban, mivel bizonyítékok szerint az algoritmus érti a videók szövegében szereplő kulcsszavakat.
Beszédben: Mondd ki a kulcsszavakat a videók forgatása közben, de győződj meg róla, hogy a szöveg természetesen illeszkedik a tartalomhoz.
Hashtagekben: A hashtagek szintén kulcsszerepet játszanak a kulcsszavak kiemelésében. A következő szakaszban bemutatjuk, hogyan találhatod meg a legjobb hashtageket.
TikTok-bióban: Add hozzá a legfontosabb kulcsszavakat TikTok-profilod bemutatkozó szövegéhez.
Előnézeti kép szövegében: A TikTok értelmezi az előnézeti képeken található szöveget is, ezért győződj meg róla, hogy ott is szerepelnek a kulcsszavak.
Használd ki a hashtagek erejét
A hashtagek csoportosítják a tartalmakat témák szerint a TikTokon, így a felhasználók gyorsan megtalálhatják a legnépszerűbb trendeket. Ezenkívül irányjelzőként is működnek, segítve a TikTok algoritmusát abban, hogy a tartalmakat a megfelelő felhasználókhoz és keresési lekérdezésekhez társítsa.
A kulcsszavakhoz hasonlóan a hashtagek esetében is két fő feladatod van:
Találd meg a legjobb hashtageket: Egy egyszerű módszer, hogy egy gyökérszót beírsz a TikTok keresősávjába. Ezután fejezd be a keresést, és koppints a „Hashtagek” fülre a tetején.
Használd a hashtageket okosan: Úgy helyezd el őket, hogy a felhasználók és az algoritmus könnyen megtalálják a tartalmait.
A jól megválasztott hashtagek nemcsak növelik a láthatóságot, hanem segítenek az algoritmusnak abban, hogy pontosan azokat a felhasználókat érje el, akik érdeklődnek a tartalmad iránt.
Nézd meg, mit használnak mások
Egy kis versenytárs-elemzés sosem árt: nézd meg, hogy az iparágban működő más TikTok-felhasználók milyen hashtageket használnak.
TikTok eszközök a hashtagekhez
A TikTok még egy lépéssel tovább megy: a Creative Center nevű eszközével segít megtalálni a releváns hashtageket. Használd ezt az erőforrást, hogy pontosan olyan hashtageket válassz, amelyek a legjobban illeszkednek a tartalmaidhoz, és amelyek növelhetik azok láthatóságát.
Hogyan használd hatékonyan a hashtageket?
Használj változatos hashtageket a posztjaidhoz, és illeszd őket organikusan a feliratodba. Íme néhány tipp a sikerhez:
Keverj különböző típusokat: Kombináld az általános hashtageket (#FYP, #trending), a relevánsakat (#utazáskutyával, #legjobbpizza), a trendi hashtageket (#2025motivation) és a márkázott hashtageket (#nike, #apple).
Optimális mennyiség: Egy poszthoz általában 3-6 hashtaget használj.
Maradj releváns: Csak olyan hashtageket válassz, amelyek ténylegesen kapcsolódnak a vállalkozásodhoz vagy tartalmadhoz.
A jól megválasztott hashtagek nemcsak az algoritmusnak segítenek megtalálni a tartalmadat, hanem a célközönséged számára is könnyebbé teszik a felfedezést.
Használj releváns #[téma]tok hashtaget!
Amennyiben van olyan konkrét #[topic]tok hashtag, ami illik a tartalmadhoz (például #farmtok, #booktok, vagy #movietok), mindenképpen add hozzá a posztodhoz. Ezek a specializált hashtagek segítenek elérni az adott érdeklődési körű közösségeket, így még hatékonyabban juttathatod el a tartalmadat a célcsoportodhoz.

Használj trending hangokat!
Hihetetlen, de igaz: a TikTokon hallható hangok hasonlóan működnek, mint a hashtagek és kulcsszavak. Ha néhány videót megnézel ugyanazzal a fülbemászó zenével vagy vicces szinkronhanggal, a TikTok hajlamos több olyan tartalmat ajánlani, amely ugyanazt a hangot használja.
Ráadásul a hangok alapján is kereshetsz tartalmakat, akárcsak a hashtagek esetében. A trendi hangok használatával nemcsak az algoritmus figyelmét keltheted fel, hanem növelheted az esélyét annak, hogy szélesebb közönséghez juss el.
Használj TikTok Creative Center-t a legmenőbb hangok felfedezéséhez!
A legnépszerűbb hangok megtalálásához térj vissza a TikTok Creative Center-be. Ez az eszköz segít felfedezni az aktuálisan trendelő zenéket és hangokat, így biztosíthatod, hogy tartalmaid relevánsak és a legújabb TikTok trendekhez igazodók legyenek. A megfelelő hangok használatával növelheted a tartalmaid láthatóságát és elérheted a célközönségedet.
Figyeld meg iparági versenytársaid tartalmait!
Nézd meg, milyen zenéket használnak a versenytársaid, vagy az iparágadban tevékenykedő más alkotók. Így könnyebben kiválaszthatod azokat a hangokat, amelyek legjobban illeszkednek a tartalmaidhoz. Ha igazán előrelátó szeretnél lenni, próbálj ki néhány olyan hangot is, amelyek még nem lettek teljesen trendik, de már mutatják az ígéretes növekedés jeleit – így te is az elsők között lovagolhatod meg a legújabb TikTok hullámot!
Posztolj a megfelelő gyakorisággal és időben!
Bár a posztolás időpontja és gyakorisága nem közvetlenül befolyásolja a TikTok rangsorolását, közvetett hatással lehet a TikTok SEO-ra. Gyakoribb posztolással több esélyed van arra, hogy tartalmad vírusként terjedjen.
A megfelelő posztolási gyakoriság vitatott kérdés: a TikTok napi több posztot javasol, míg egyes tanulmányok szerint heti néhány alkalom is elegendő lehet. Teszteld, hogy a célcsoportod mikor a legaktívabb, és igazítsd hozzá a posztjaidat a maximális elérés érdekében!
Posztolj értékes tartalmat a megfelelő időben!
A legjobb stratégia, ha olyan gyakran posztolsz, amilyen gyakran csak értékes, nézhető tartalmat tudsz készíteni. A videók teljes megtekintése közvetlen rangsorolási tényező, ezért olyan tartalom megosztása, amit nem néznek végig, inkább árt, mint használ.
A TikTok számára a posztolás pontos időpontja nem lényeges. Azonban, ha akkor osztod meg a tartalmad, amikor a célközönséged a legaktívabb, az növelheti az elköteleződést, és segíthet, hogy videóid eljussanak a For You Page-re (FYP) új követők számára.
Szerencsére a TikTok analitikája megmutatja, mikor aktívak leginkább a követőid, így ehhez igazíthatod a posztolásaidat!
Növeld az elköteleződést!
A lájkok, kommentek és megosztások valódi rangsorolási tényezők, amelyek jelentősen befolyásolják tartalmad sikerét. Bár senkit sem lehet kényszeríteni ezekre a cselekvésekre (szerencsére), rengeteget tehetsz azért, hogy ösztönözd őket.
Minden egy remek figyelemfelkeltő kezdéssel indul. Készíts olyan előnézeti képet és szöveget, amely felkelti a kíváncsiságot, és megállítja a görgető ujjakat. Ez az első lépés ahhoz, hogy növeld a posztjaid népszerűségét és elköteleződést generálj – ez a SEO siker kulcsa.
Ne feledkezz meg a feliratokról!
Sokan hang nélkül nézik a TikTok videókat, így a feliratok elengedhetetlenek ahhoz, hogy üzeneted minden körülmények között eljusson a közönségedhez. A jól megírt feliratok nemcsak érthetővé teszik a tartalmat, hanem segítenek az elköteleződés növelésében és a TikTok SEO optimalizálásában is.
Tedd interaktívvá a tartalmaidat!
Kérd meg a nézőidet, hogy kommenteljenek a videódban felvetett állításra, vagy osszák meg véleményüket egy adott témáról. Emellett csatlakozz új trendekhez, és használj látványos effekteket, hogy posztjaid még érdekesebbé váljanak. Az ilyen egyszerű taktikák nemcsak az elköteleződést növelik, hanem segítenek tartalmaidat a TikTok algoritmus figyelmének középpontjába helyezni.
A TikTok SEO a virális siker kulcsa
A TikTok mára túlnőtt a táncos videók és vicces kihívások platformján, és egyre inkább versenyez a Google-el mint inspiráció, információ és új márkák felfedezésének helye.
Ahhoz, hogy elérd a TikTok közönségét, optimalizálnod kell a tartalmaidat és a profilodat. A jó hír, hogy a TikTok SEO nem bonyolult: használd a kulcsszavaidat hatékonyan, és készíts olyan tartalmat, amellyel az emberek szívesen lépnek interakcióba. A siker a következetességen múlik – és a többi már jön magától.
Túl komplikáltnak tűnik? Semmi probléma, bízd ránk magad! A Markweb Digital csapata áll rendelkezésedre a fentiekben is. Vedd fel velünk a kapcsolatot, és beszéljük meg kötelezettség nélkül, hogy miként tudunk neked segíteni!
Comments