• Markweb Digital

Hogyan csináld? UTM paraméterezés


UTM paraméterezés a gyakorlatban | Markweb Digital
UTM paraméterezés | Markweb Digital

Kétségtelen, hogy a közösségi média napjainkban a marketing és a kommunikáció fontos részévé vált. Azonban csak kevesen tudják, hogyan használhatják hatékonyan az UTM-paramétereket a kattintások és a leadek számának növelése érdekében. A Google UTM paraméterek olyan információszegmensek, amelyek segítségével nyomon követhetjük a webhelyünk látogatóinak viselkedését az interneten. Az UTM paraméterek segítségével megtudhatjuk, hogy kik a látogatóink, honnan jönnek, és milyen keresési lekérdezéssel jutottak el az oldalunkra.


Az UTM paraméterezett link segít a különböző marketingkampányok hatékonyságának mérésében, és annak elemzésében, hogy mi hozza a látogatókat a weboldalunkra. Az UTM-paraméterek csak rövid kódrészletek, amelyeket a linkekhez - például a közösségi posztjainkban megosztott linkekhez - adhatunk hozzá. Ezek információkat tartalmaznak a link elhelyezéséről és céljáról, így könnyebben nyomon követhetők a kattintások és a forgalom egy adott közösségi média posztból vagy kampányból.


A Google Analytics szerepe

Az UTM-paraméterek használatához Google Analytics-fiókot kell létrehoznunk, és rendelkeznünk kell egy weboldallal. Az UTM paraméter hatékony eszköz a forgalmi források nyomon követéséhez és elemzéséhez. Cikkünkben az UTM paraméterek használatának alapjaira összpontosítunk, amelyek segítik a közösségi csatornákról, például a Facebookról és más közösségi oldalakról érkező forgalom nyomon követését.


A mérőkód elkészítése egyáltalán nem bonyolult feladat! Az UTM paraméterek könnyen hozzáadhatók bármelyik hivatkozáshoz, és ennek több módja is van. Nincs más dolgod, mint követni az alábbi tippeket.


Hogyan hozzam létre az UTM paraméteres linket?

Öt különböző UTM paraméter létezik. Az első hármat minden UTM-követési hivatkozásnál használni kell (ezeket a Google Analytics megköveteli). Az utolsó kettő opcionális, és kifejezetten a fizetett kampányok nyomon követésére szolgál.


1. Kampány forrása

Ez jelzi a közösségi hálózatot, a keresőmotort, a hírlevél nevét vagy más konkrét forrást, amely a forgalmat irányítja. Példák: Facebook, TikTok, blog, hírlevél stb.

UTM-kód: utm_source

Példakód: utm_source=facebook


2. Kampány médiuma

Ez követi a forgalmat irányító csatorna típusát: organikus, közösségi, fizetett közösségi, e-mail stb.

UTM-kód: utm_medium

Példakód: utm_medium=cpc


3. Kampány neve

Nevezzünk el minden egyes kampányt, így név alapján tudjuk szűrni az egyes kampányok eredményességét. Ez lehet a termék neve, egy kód egy adott sales kampány vagy promóció azonosítására, vagy akár egy kitalált név is.

Példák: taska_kampany, kedvezmenyes_ajanlat

UTM-kód: utm_campaign

Példakód: utm_campaign=oszi_akcio


4. Kampány kifejezés

Használd ezt az UTM taget a fizetett kulcsszavak vagy kulcskifejezések nyomon követéséhez!

Példák: kozossegi_media

UTM-kód: utm_term

Példakód: utm_term=kozossegi_media


5. Kampány tartalma

Ez a paraméter lehetővé teszi a különböző hirdetések nyomon követését egy kampányon belül.

Példák: video_hirdetes, text_hirdetes, kek_banner, zold_banner.

UTM-kód: utm_content

Példakód: utm_content=video_hirdetes


Az összes UTM-paramétert együttesen is használhatod egy linkben. Mindegyik a „?” után következik, és „&” szimbólummal vannak elválasztva.


Tehát a fenti mintakódok használatával az UTM-paraméterekkel rendelkező link a következő lenne:


http://www.atedomained.hu?utm_source=facebook&utm_medium=fizetett_kozossegi&utm_campaign=oszi_akcio&utm_term=kozossegi_media&utm_content=video_hirdetes



Összegzés

Az UTM az Urchin Tracking Module rövidítése, egy módja annak, hogy információkat gyűjtsünk arról, hogy a látogatók mit csinálnak a weboldalunkon. Ezzel az eszközzel URL-paramétereket rögzíthetünk az adott linkben, melyek segítségével beazonosíthatjuk a látogatók aktivitásait, például adott forgalmi forrásból történő vásárlást. Ez lehetővé teszi a Google Analytics számára, hogy látogatásonként vagy kattintásonként egynél több utm paramétert kövessen.



Szabó-Dudás Péter

Markweb Digital

ügyvezető - head of digital