top of page
  • Szerző képeMarkweb Digital

Az iOS 14 és a Facebook hirdetések

Az Apple januárban bejelentette, hogy az iOS 14 rendszer befolyásolni fogja a Facebook képpontból származó konverziós események mérését és feldolgozását, azzal a jelszóval, hogy a felhasználók személyes adatainak védelme az első.


Az iOS 14 és a Facebook hirdetések


Az Apple januárban bejelentette, hogy az iOS 14 rendszer befolyásolni fogja a Facebook képpontból származó konverziós események mérését és feldolgozását, azzal a jelszóval, hogy a felhasználók személyes adatainak védelme az első.



Szponzorált pánik

Sok minden fog változni a Facebook hirdetések életében, köztük például az, hogy a 28 napos attribúciós modell megszűnik, és domainenként csak 8 darab konverziós eseményt tudunk majd követni, mint hirdetők. Bár a felhasználók eddig is dönthettek arról, hogy engedélyezik-e az adataik gyűjtését, azonban most már egyszerűbb lesz a biztonsági beállításoknál letiltani azt.


Mindenki, aki optimalizált és targetált hirdetéseket használ, érintett lesz a frissítés által hozott változásokban. Ezentúl az App Store-ból letöltött alkalmazások különböző módokon kérdeznek majd rá a felhasználónál, hogy használhatják-e lokációjukat és adataikat, ami egy hasonló eljárás, mint mikor a weboldalak elfogadtatják velünk a sütiket: az iOS-nél is csak akkor gyűjthetnek adatot rólunk, ha azt külön engedélyezzük, elfogadjuk.

Ha a felhasználók nem adnak engedélyt ahhoz, hogy a Facebook kövesse őket, az egy dominóeffektust fog eredményezni:

  • Ha a Facebook nem tudja nyomon követni a felhasználók viselkedését, akkor a tracking pixel hatásossága súlyosan csökken. Így pontatlanok lesznek a konverzió elemzések és nem lehet effektíven újracélozni.

  • A targetálási opciók is lecsökkennek, így a hiper-perszonalizált hirdetések is degradálódnak és legyengülnek, nehezebb lesz megtalálni a megfelelő közönséget a terméknek vagy szolgáltatásnak.

  • A csökkenő targetálási opció elriasztó hatású, hiszen nem szívesen fizetnek majd az emberek a hirdetésekért, mivel „kidobott pénz” úgy reklámozni valamit, hogy nem éri el a célközönségét.


A Facebook válasza

Nem meglepő, hogy a Facebook reakciója ezekre a hírekre aggodalommal és pánikkal teli. Az iOS 14 frissítése jelentősen lecsökkenti a bevételüket, hiszen a https://www.statista.com felmérése alapján az emberek 79.9%-a használja kizárólag telefonos applikáción keresztül a Facebookot, míg 1.7% használja csak számítógépről, vagy laptopról. A fennmaradó 18.5% mindkettőt használja.


A 79.9%-ból az emberek nagy része használ Apple készüléket, az iOS 14 frissítésével. Azt előre nem lehet megtippelni, hogy milyen hatással lesz ez a felhasználók viselkedésére és mennyien fogják engedélyezni az applikáció követését, de a „The Social Dilemma” című híres film után az emberek egyre tudatosabban használják a szociális médiát, ezért arra lehet számítani, hogy kevesen engedélyezik majd a trackelést.


A Facebook még azzal is érvelt a frissítés ellen, hogy az iOS 14 negatívan fogja érinteni a kisvállalkozásokat, akik az ő platformjukon szeretnének hirdetni. Habár ez a kijelentés igaz, de egyben félrevezető és manipulatív is, mivel a Facebook rengeteget profitál a náluk feladott hirdetésekből, és habár kisvállalkozások is hirdetnek náluk, korántsem ők a fő célcsoportjuk az üzleti modelljükben. Érthetően inkább szentimentálisabb oldalról támadják a frissítést és a kisvállalkozók védelmére szeretnének kelni, de valójában a nagy kiesést az okozná, ha a dollármilliókat érő cégek döntenének úgy, hogy nem érdemes továbbra a Facebookon hirdetni.


Mit tehetünk hirdetőként?

A Facebook Vállalkozáskezelőben végezzük el a domain hitelesítést. A márka biztonsága - Tartományok részen adjuk meg a vállalkozás webcímét, majd a 3 igazolási mód közül válasszuk ki a számunkra legszimpatikusabbat, és hajtsuk végre azt.


Legegyszerűbb a HTML fájllal történő azonosítás: a megadott fájt fel kell tölteni a weboldal gyökérkönyvtárába, majd rányomni az Ellenőrzésre és összekapcsolni a domaint a vállalkozáshoz tartozó Facebook oldallal. Ha ezzel megvagyunk, állítsuk be a Vállalkozáskezelő, Eseménykezelő részben azt a 8 konverziós eseményt, ami számunkra a legfontosabb, és priorizáljuk azokat.



Online marketingesként némi kihívás elé állít minket ez a változás, de felhasználói szempontból mindenképpen üdvözlendő!

bottom of page