• Markweb Digital

A leggyakoribb SEO hibák

Nem tudod, hogy miért nem a Google első helyén szerepel a weboldalad?



Lehet, hogy te is elköveted az ebben a cikkben bemutatásra kerülő, leggyakoribb SEO hibák egyikét. Olvasd el összefoglalónkat, és tudd meg, hogyan detektálhatod és javíthatod ezeket a problémákat. A weboldalak kialakítása során egyszerre kell figyelnünk a technikai beállításokra és a tartalmak kialakítására is. Ezek mellett a felhasználói élményt is szem előtt kell tartanunk.


Nézzük, mik a leggyakoribb SEO hibák:


Nem elég gyors weboldal

Az egyik leggyakoribb SEO hiba, hogy túl sokat kell várni az oldalak betöltésére. Ha nem elég gyorsan töltődik be a weboldalunk, egyrészt a forgalom egy része le fog morzsolódni, másrészt a Google szemében is negatív szignálként jelentkezik ez a hiányosság. A leggyakrabban ezen a weboldalon elhelyezett képek optimalizálásával tudunk javítani. WordPress oldalak esetén a túl sok telepített bővítmény is problémát jelenthet. A Google PageSpeed Insight eszközével részletes jelentéshez juthatunk. Egy webfejlesztő segítségével sikeresen orvosolhatjuk ezt a problémát.


Rossz kulcsszavakra írt honlapszövegek

Ha a szövegírást nem előzi meg kulcsszókutatás, illetve az nem elég alapos, csak vaktában fogunk lövöldözni az online térben. Az is előfordul, hogy a tartalmakat nem a kiválasztott kulcsszavakkal összhangban használjuk. Ma már a keresőmotorok a szövegeket egyre jobban tudják értelmezni, viszont a tapasztalatok szerint, - pláne az olyan kisebb nyelvek esetében, amilyen a miénk -, még mindig nagyon fontos tényező, hogy a tartalmainkban milyen kulcsszavak fordulnak elő. Ha ezzel nem kellő mélységben és alapossággal foglalkozunk, jelentős organikus forgalomtól eshetünk el.


Tulajdonképpen minél tudatosabban használjuk a kulcsszavakat a tartalmainkban, annál nagyobb esélyünk lesz a jobb Google pozíciókra. Általában célravezető, ha a szöveges tartalmak elején, az első bekezdésben használjuk a legfontosabb kulcsszavainkat, de a szövegtörzsben is érdemes megjeleníteni őket pontos, és ragozott alakokban is egyaránt.

Ügyelnünk kell viszont arra, hogy ne tegyük olvashatatlanná a szövegeinket túlzott kulcsszóhasználattal. Az ilyen kulcsszóhalmozást könnyedén kiszűrik a Google robotjai. Ha nem elég felhasználóbarátak a szövegek, nem csak az oldallátogatóink figyelmét veszíthetjük el, de a keresőkben is hátrébb sorolódhat az oldalunk.


A legtöbb tartalomíró csupán a fő kulcsszavakra összpontosít, miközben a kisebb keresési volumenű, speciálisabb kulcsszavakra gyakran sokkal jobb pozíciókat érhetünk el, mivel kisebb rájuk a verseny. Ezek a kulcsszavak rendszerint jelentősen alacsonyabb keresési mennyiségekkel rendelkeznek, de a sok kicsi, sokra megy alapon jelentős forgalmat érhetünk el velük. Ráadásul ezek a megfelelően kiválasztott long tail kulcsszavak magasabb konverziós arányt is biztosíthatnak nekünk, mivel jobban célzottak, mint az általános társaik. Például a ”zárszerelés azonnal budapesten” kulcsszótól több üzleti hasznot remélhetünk, mintha csak a ”zárszerelés” kulcsszóra koncentrálnánk.


A meta title és description elemek hanyagolása

A szöveges tartalmakon kívül a weboldal meta elemeit is feltétlenül érdemes kitöltenünk. Ezek azok, amik az URL mellett megjelennek a keresőoldalak találati oldalain. A meta title a legerősebb ranksorolási szignálok közé tartozik. Az itt megadott szövegeinkbe érdemes elhelyezni a legfontosabb kulcsszavainkat is. Ezzel hatékonyan javíthatjuk a weboldalunk organikus eredményeit.

A meta leírás ezzel szemben nem közvetlen rangsorolási tényező, viszont az átkattintási arányt, - vagyis azt, hogy a potenciális látogatók milyen arányban kattintanak a webhelyünkre – hatékonyan növelhetjük az optimalizálásával. Ez pedig már közvetetten hatással lesz a helyezéseinkre, de legfőképpen a keresőből származó ingyenes forgalmunk mértékére. Minél valószínűbb, hogy az emberek azt gondolják, hogy az adott webhely választ fog adni a keresési lekérdezésükre, annál nagyobb eséllyel látogatják meg azt.


Középszerű, vagy túl rövid szöveges tartalmak

Az internetes keresőket használó emberek elvárják, hogy minőségi és informatív tartalmakhoz jussanak, a Google pedig igyekszik ezeknek az elvárásoknak megfelelni. Ahogy egyre fejlettebb lesz, egyre inkább ki tudja szűrni azokat a középszerű, keresőknek írt tartalmakat, amik nem képesek megfelelni ezeknek a felhasználói igényeknek.

Érdemes legalább három–négyezer karakternyi, releváns, nyelvtanilag és tartalmilag is tökéletesen kivitelezett szövegeket kreálni a weboldalunkra. Nagyon fontos, hogy ezek a szövegek ne a Google-nek, hanem a látogatóknak íródjanak.


Túl magas visszafordulási arány

Miután a látogatók megérkeznek a weboldalra, a következő nagy feladat, hogy ott tartsuk őket. Ha túl gyorsan visszafordulnak, és újabb keresést indítanak, az egy jelzés a Google számára, hogy nem azt az információt találták az adott weboldalon, amire kíváncsiak voltak, tehát az oldal nem releváns a beírt keresőszóra. Ha túl sokan fordulnak így vissza, a kereső hátrébb fogja sorolni azt a - kisebb visszafordulási arányú - konkurensekhez képest arra az adott kulcsszóra.

Ennek kivédése részben összefügg az előző bekezdéssel. A felhasználóknak nagyon jó minőségű és megfelelő terjedelmű, releváns tartalmakat kell biztosítanunk. Ezt a tartalmat megtámogathatjuk még megfelelően kivitelezett belső linképítéssel is, ami azt biztosítja, hogy a látogatók további, releváns és érdekes aloldalakkal is találkozhassanak a honlapunkon. Ezt úgy tudjuk kivitelezni, ha olyan szöveges és képes belső hivatkozásunkat helyezünk el az adott aloldalon, amik ahhoz kapcsolódó másik aloldalakra mutatnak.


Nem mobilbarát weboldal

Még most, a kétezer húszas években is találkozunk olyan elavult weboldalakkal, amik nem tekinthetők teljesen mobilbarátnak.

A Google 2018-ban hivatalosan bejelentette, hogy onnantól kezdve alapértelmezetten az úgy nevezett Mobile First indexelést fogja használni. Innentől a mobil készülékekre nem optimalizált tartalmaknak már nincs sok esélyük jó helyezéseket elérni a Google-ben.

Mivel évről évre rohamosan nő a mobilos felhasználók aránya az interneten, a Google most már előnyben részesíti a gyorsabban betöltődő és mobilra optimalizált weboldalakat azokkal szemben, amelyek még nincsenek optimalizálva ezekre a kis kijelzős eszközökre.

Ezt legegyszerűbben a search console felületén, vagy a Google mobilbarát tesztelő eszközével tudjuk megvizsgálni. Az itt kapott jelentések birtokában, egy webfejlesztő biztosan meg tudja oldani ezeket a hiányosságokat. Lehet, hogy csak kisebb beavatkozásra lesz szükség, de ha nagyon elavult a weboldal, elképzelhető, hogy érdemes új, modern formában újra kreálni azt.


Kód szintű hibák

A Search Console eszközben, az Index jelentéseknél érdemes leellenőrizni, hogy minden fontos aloldalunk indexálva van-e, azaz szerepel e a kereső találatai között. Az indexelési problémáknak számtalan oka lehet. Ha nem jelennek meg az aloldalaink a keresési találatok között, érdemes megkeresnünk egy szakértőt, aki könnyedén feltárhatja majd az okokat és a megoldásokat. Fontos, hogy a meg nem szerzett forgalom miatti bevételkiesésre is költségként gondoljunk.



A keresőoptimalizálást sajnos nem lehet egy alkalommal letudni. A jó pozíciókhoz folyamatos keresőoptimalizáló munkára van szükség. A kód szintű hibákat rendszeresen ellenőrizni kell, a kulcsszókutatást és a kiváló tartalmak előállítását is rendszeresen végeznünk kell. A megszerzett forgalmat pedig ezek után meg is kell tartani. Ha nincs kapacitás és know-how ezekhez a tevékenységekhez, keress fel minket nyugodtan!


hello@markweb.hu