Ahogy az életben szinte minden, úgy a legelterjedtebb közösségi média oldalon is minden változik. Már privát felhasználás esetén is, de üzleti profillal kiváltképp javasolt követni a Facebook képméretek változásait, hiszen az aktuális grafikai elemekre irányuló szabályok betartásával pozitívabb eredményeket érhet el egy hirdetésünk, posztunk. Nézzük meg, hogyan változtak a képméretek 2021-ben!
Mekkora képet készítsek a Facebookra?
A legtöbb ember Facebook oldalán az alábbi tartalmak vegyesen jelennek meg: barátok utazós képei, családi fotók, mit ettem ma? képek, hirdetések képei, videók, linkek által megjelenő képek. Ma már szinte nincs olyan Facebook poszt, amelyhez ne társulna vizuális tartalom. Ha közösségi média felületekhez hasonlítanánk, akkor mondhatjuk, hogy a Facebook közelebb áll ma az Instagramhoz, mint a Twitterhez. Ez pedig kizárólag a rengeteg képi anyagnak köszönhető.
Éppen ezért, mert mind magán, mind üzleti célból történő felhasználás esetén is kiemelkedően nőtt a Facebookon történő képi anyagok megosztása, muszáj, hogy tisztában legyünk azzal, hogy az általunk készített vizuális tartalom hogyan is jelenik meg a Facebookon. Ehhez pedig tudnunk kell az oldal által javasolt képméreteket.
Jöhetnek a pontos Facebook képméretek!
Friss kutatások szerint a magyarok 60%-a napi szintű felhasználója a Facebooknak. A közösségi média platform sikere a fejlődésben rejlik, abban, hogy folyamatosan képes megújulni, változni, ezzel stabilan kiszolgálja a piaci igényeket. 2021-re már
számtalan vizuális megjelenési forma található a felületen, ami a 2020-as komplett arculati váltásnak is köszönhető. Ma már az alábbi grafikai típusokat különböztetjük meg a Facebookon: profilkép, borítókép, események borítója, csoportok borítója, poszt, sztori, hirdetések (ez utóbbiból is számtalan verzió áll rendelkezésre, de többségében fektetett, 1:2 arányú képekről van szó). Fontos megnézni, hogy az adott típus milyen ajánlott méretekkel rendelkezik, így könnyen szerkeszthetjük meglévő tartalmainkat is a megfelelő pixel széles és pixel magas irányvonalak mentén.
2021-ben az alábbi irányelvek érvényesülnek:
Profilkép méret - 1:1 arányszámú, 170px x 170px
Borítókép méret - 16:9 arányszámú, 1640px x 360px
Poszt képméret - ajánlott az 1:1 arányszám, de ideális az 1200px x 630px is
Esemény borítókép méret - 16:9 arányszámú, 1920px x 1080px
Csoport borítókép méret - 1640px x 865px
Hirdetések - 1:1, 1.9:1, 16:9, 9:16 arányszámú képek
Sztori képméret - 9:16 arányszámú, 1080px x 1920px
”Egy (Facebook) kép többet mond minden szónál”
Azt, hogy miért fontos megjelenni márkaként a közösségi médiában, pláne a Facebookon, nem szükséges elmagyarázni, hiszen 2021-ben az online marketing és a social media marketing hatása mindenki előtt egyértelmű. “Jelen kell lenni” - ez csak az első lépés. “De hogyan?” A sikeres online jelenlét érdekében muszáj tudatosan felépíteni azt, hogy mit, mikor, hogyan posztoljunk. Ehhez a stratégiához pedig szorosan kapcsolódik az a vizuális kommunikáció, ami jelen esetben azt jelenti, hogy mi fog megjelenni a Facebookon a márka neve alatt, illetve a márkáról, a márka oldalán.
Ezt a fajta vizuális kommunikációt pedig két részre oszthatjuk: a kreatív tartalomra és a grafikai megszerkesztettségre. Utóbbiba tartozik bele minden, ami az ideális képarányokról, pontos pixelméretekről szól a Facebookon.
“Nem biztos, hogy jó képi anyagod lesz, ha betartod a fenti elveket. De biztosan rossz lesz, ha nem teszed.” *
Összegzés
Általánosságban elmondható, hogy a fentiek nem kőbe vésett szabályok, amiket soha nem lehet átlépni. A hivatalos Facebook képméretek az optimális, oldal számára legjobban kezelhető képek, amik garantáltan olyan formában jelennek meg az
oldalon, ahogyan azt a user (és a grafikus) eltervezte. A folyamatos fejlesztésekkel, frissítésekkel pedig, mint minden, ez is évről-évre változik. Ha a fentiek szerint készíted a képi tartalmaidat a Facebookra 2021-ben, akkor egy lépéssel közelebb kerültél a sikeres és hatékony online jelenléthez. De biztos, ami biztos, nézz vissza az oldalunkra 2022-ben is!
*Ebben az esetben a jó és a rossz a Facebook algoritmusa szerint értendő, nem pedig esztétikai szempontok alapján.
Comments