Tedd hatékony marketingcsatornává az Instagram Threads-et!
- Markweb Digital
- márc. 14.
- 6 perc olvasás
Frissítve: márc. 25.
Az Instagram Threads már több mint egy éve elérhető, de úgy tűnik, hogy mostanában igazán felpörgött a platformon zajló aktivitás.
Egyre több általunk követett fiók ír hosszabb bejegyzéseket könyvekről, a híroldalak pedig egyre gyakrabban osztanak meg friss híreket Threads-en (vajon a "threadelés" már hivatalos kifejezésnek számít?). Ami pedig számunkra a legérdekesebb, hogy rengeteg márka használja a platformot termékinformációk megosztására. Ez bőven elég ahhoz, hogy bármelyik marketingszakember kedvet kapjon a Threads kipróbálásához.
Ha te is kíváncsi vagy, hogyan használhatnád az Instagram Threads-et, ebben az útmutatóban minden fontos tudnivalót megtalálsz.
Megmutatjuk, hogyan készíts tartalmat, mik a legjobb módszerek az elköteleződés növelésére, hogyan igazítsd a Threads-stratégiádat a marketingcéljaidhoz, miként kövesd nyomon az eredményeket, és milyen gyakori hibákat érdemes elkerülni.
Van miről beszélni, úgyhogy vágjunk is bele!

Mi az az Instagram Threads?
Az Instagram Threads egy közösségi média alkalmazás, amely lehetőséget ad beszélgetésszerű bejegyzések és válaszok megosztására. A Meta (a Facebook és az Instagram tulajdonosa) 2023 júliusában indította el.
Míg az Instagram elsősorban a videó- és képalapú tartalmakra fókuszál, a Threads egy szövegalapú platformot kínál, ahol a felhasználók kapcsolatban maradhatnak a követőikkel. A felhasználók legfeljebb 500 karakteres bejegyzéseket tehetnek közzé, amelyekhez linkeket, fotókat, képgalériákat és akár öt perc hosszúságú videókat is csatolhatnak. Emellett lehetőség van a bejegyzések összekapcsolására is, hasonlóan az X-hez (korábban Twitter).
Ez a hasonlóság az X-hez nem véletlen – érdemes ezt szem előtt tartani, amikor marketingstratégiát tervezel. Sokan csalódottak voltak az X alkalmazásban bekövetkezett változások miatt, ami számos felhasználót arra késztetett, hogy átvándoroljanak az új konkurens platformra, a Threads-re. A Threads gyors növekedését nagyban segítette az Instagrammal való integráció, hiszen az már eleve hatalmas felhasználói bázissal rendelkezett.
Miért fontos az Instagram Threads?
2024 szeptemberében az Instagram Threads-nek már több mint 200 millió aktív havi felhasználója volt, és a platform több rekordot is megdöntött, miután az indulást követő első négy napban majdnem 100 milliófelhasználót szerzett.
Ez ugyan messze elmarad az Instagram havi 2 milliárd aktív felhasználójától, de egy új platformhoz képest ez rendkívül erős növekedés. A gyorsan növekvő és nagy felhasználói bázis azt jelzi, hogy érdemes lenne vállalkozásodnak megjelennie a Threads-en.
Miért érdemes vállalkozásodnak használni az Instagram Threads-et?
Növekedj az Instagram határain túl
A Threads havi 200 millió aktív felhasználóval lehetőséget kínál arra, hogy szélesebb közönséget érj el – különösen azon túl, akiket már Instagramon elérsz.
Erősítsd a márkád arculatát
Már most is vannak aktív márkák a Threads-en, de a platform hírfolyama még nem telített. Ha most létrehozod a Threads-profilodat és rendszeresen posztolsz, erős alapot adhatsz a márkádnak, ami fontos lesz, ahogy a platform tovább növekszik.
Használd ki a szövegalapú platform előnyeit
A Threads lehetőséget ad arra, hogy szövegalapú tartalmakat ossz meg – akár korábban aktív volt a márkád az X-en, akár nem. Több helyed lesz arra, hogy részletesebb magyarázatokat, párbeszédeket és frappáns megjegyzéseket ossz meg, amelyek nem kizárólag a vizuális tartalmakra támaszkodnak.
Érdemes figyelni a hirdetési lehetőségekre
A Threads nemrégiben elkezdte tesztelni a hirdetéseket néhány márkánál. Nagy valószínűséggel hamarosan több vállalkozás számára is elérhetővé válik ez a lehetőség.
7 lépés az Instagram Threads hatékony használatához és növekedéshez
Az Instagram Threads remek lehetőséget kínál arra, hogy megmutasd márkád egyedi oldalát, megerősítsd a jelenlétedet a platformon, és közvetlen kapcsolatot építs ki a közönségeddel. Mutatjuk, hogyan csináld!
1. Hozd létre a fiókodat
Ha még nem tetted meg, itt az ideje, hogy létrehozd a fiókodat. Szerencsére ez nagyon egyszerű, mivel a Threads már össze van kapcsolva az Instagram-fiókoddal.
A kezdéshez egyszerűen látogass el a threads.net oldalra, és jelentkezz be az Instagram felhasználóneveddel és jelszavaddal.
A profilod automatikusan betölti az Instagram profilképedet, a biódat, a linkeket és az Instagram követőidet is. Fontos tudni, hogy ha van hitelesített (kék pipás) fiókod, akkor a profilképedet csak Instagramon tudod módosítani, nem a Threads-en. Ettől eltekintve a biódat közvetlenül a Threads-en is szerkesztheted.
Fontos eldöntened, hogy a profilod privát legyen-e (ami korlátozza a láthatóságot), vagy nyilvános (ami márkafiókok esetében előnyösebb).
Ha a profilod elkészült, készen állsz arra, hogy elkezdj posztolni!
2. Készíts figyelemfelkeltő tartalmat
A Threads algoritmusa előnyben részesíti a nagy elköteleződést kiváltó tartalmakat – ami nem meglepő, hiszen a platform alapvetően a beszélgetésekre épül. Ezért a legfontosabb célod az legyen, hogy szórakoztató, gondolatébresztő tartalmat hozz létre, amelyre a közönséged szívesen reagál.
Ez lehet például egy több bejegyzésből álló thread, amely összefoglal egy friss cikket, reagál az iparágadban tapasztalható trendekre, vagy lépésről lépésre bemutatja, hogyan használd a termékedet vagy szolgáltatásodat. Ugyanakkor egyetlen, részletes poszt is hatékony lehet, amely minden fontos információt tartalmaz egy közelgő akcióról, termékbevezetésről vagy eseményről. Ez utóbbi típusú tartalom az, amit például a Netflix is előszeretettel használ a Threads-fiókján.
Ne feledd, hogy nem minden bejegyzésnek kell hosszúnak vagy komolynak lennie. Ha illik a márkád stílusához, akkor a rövid, tömör vagy akár vicces posztok is jól működhetnek az Instagram Threads-en.

3. Figyelj a formázásra
Az Instagram Threads lehetőséget ad arra, hogy a posztjaidban az alábbiakat használd:
Legfeljebb 500 karakter
Linkek
Fotók
Képgalériák (fotók vagy GIF-ek)
Legfeljebb 5 perces videók
Hashtagek
Fontos, hogy tartsd szem előtt ezeket az irányelveket, amikor tartalmat készítesz. Ugyanilyen fontos az is, hogy jól átgondold, milyen formában adod át az üzenetedet. Néha egy videó lehet a legjobb választás, máskor viszont érdemesebb a vizuális elemeket kihagyni, és inkább szövegalapú Threads-bejegyzéseket készíteni – bőséges sorkiemeléssel és emojikkal, hogy könnyebben átlátható és gyorsan olvasható legyen a poszt.
A posztok formátumának váltogatása jó módszer arra, hogy megtudd, mi működik a legjobban a márkád és a közönséged számára. Csak arra figyelj, hogy a hangvétel és a témák végig következetesek maradjanak.
4. Lépj kapcsolatba a közönségeddel
Az Instagram Threads egyik legnagyobb előnye az Instagram fő platformjával szemben, hogy lehetőséget ad nyilvános beszélgetések elindítására, folytatására vagy bekapcsolódásra. Ezért fontos, hogy a Threads-stratégiád részeként kiemelt figyelmet fordíts a közönségeddel való aktív kapcsolattartásra.
Így tudnak a felhasználók interakcióba lépni a tartalmaddal a Threads-en:
Megtekintések
Kedvelések
Idézések (idézett bejegyzések)
Válaszok
Újraposztolások
Amikor tartalmat készítesz, gondold át, hogyan ösztönözheted az elköteleződést. Ez lehet akár egy egyszerű, vicces egysoros poszt, amely mosolyt és kedveléseket vált ki, vagy egy közvetlen felszólítás (CTA), amely válaszokat és újraposztolásokat kér.
Az Instagram Threads emellett interaktív tartalmakat is kínál, például szavazásokat, kérdéseket és matricákat, amelyeket érdemes kipróbálnod a közönséged bevonásához.
Ne feledd, hogy a célod egy közösségi érzés megteremtése és a beszélgetésekben való aktív részvétel. Ez azt jelenti, hogy nemcsak tartalmat kell létrehoznod, hanem kapcsolatba is kell lépned másokkal. Válaszolj a saját posztjaidra érkező hozzászólásokra, és szánj időt arra is, hogy válaszolj, újraposztolj vagy idézd más fiókok releváns Threads-bejegyzéseit.
5. Gondold át a marketingcéljaidat
Amikor új marketingplatformot vizsgálsz, fontos átgondolni, hogy az mennyire illeszkedik a meglévő marketingcéljaidhoz. Az Instagram Threads kiváló lehetőséget kínál arra, hogy különböző marketingcélokat érj el, például:
Lead generálás – Ha az a célod, hogy új érdeklődőket szerezz, akkor érdemes arra koncentrálni, hogy hogyan építed fel a közönségedet, és hogyan tereled őket a weboldaladra.
Márkaismertség növelése – Használd a tartalmaidat arra, hogy bemutasd, milyen problémákat old meg a terméked vagy szolgáltatásod, és természetesen említsd meg a megoldást is, amikor releváns.
Vevői tájékoztatás – Ossz meg útmutatókat, gyakran ismételt kérdéseket (GYIK) és hasznos tippeket a vásárlóid vagy leendő ügyfeleid számára.
Termék- vagy szolgáltatásbevezetés – Készíts tartalmakat exkluzív előzetesekkel, kedvcsinálókkal, visszaszámlálásokkal és részletes bejelentésekkel a bevezetés napján.
A lényeg, hogy a Threads-stratégia illeszkedjen a vállalkozásodhoz, megfeleljen a közönséged igényeinek, és beilleszthető legyen a munkafolyamataidba.
6. Kövesd nyomon az Instagram Threads teljesítményét
Ahhoz, hogy az Instagram Threads-stratégiádat pontosan a marketingcéljaidhoz igazítsd, figyelemmel kell kísérned a teljesítményedet. A Meta szerint hamarosan részletesebb Threads-elemzések lesznek elérhetők, de addig is az Insights (Elemzések) fül a Threads-fiókodban már most is hasznos áttekintést nyújt.
Az Insights fülön megtalálhatod:
A megtekintéseid számát
Az interakciókat
A legjobban teljesítő posztjaidat
A követőid számát
Ezek az adatok segítenek abban, hogy finomítsd a stratégiádat és hatékonyabbá tedd a Threads jelenlétedet.
Ha már használsz egy közösségimédia-kezelő eszközt a többi közösségi fiókod ütemezésére és figyelésére, akkor ugyanott nyomon követheted az Instagram Threads teljesítményét is.
7. Kerüld el a gyakori hibákat
Ha már időt és energiát szánsz arra, hogy megismerj egy új közösségi média platformot, létrehozz egy profilt és tartalmakat készíts, kár lenne, ha ezek az erőfeszítések apró hibák miatt veszítenének a hatékonyságukból.
Íme néhány gyakori hiba, amit érdemes elkerülni, amikor elkezded használni az Instagram Threads-et:
Túl bonyolult tartalom készítése
A Threads egy kötetlen, beszélgetésközpontú platform. Ne bonyolítsd túl a stratégiádat vagy a tartalmaidat – törekedj az egyszerűségre és természetességre.
Eltérés a márkahangtól
A Threads-en megjelenő tartalmaknak és a profilodnak felismerhetőnek kell lennie, hogy illeszkedjen a márkád arculatához, és maradj következetes értékeid kommunikációjában.
A közönség figyelmen kívül hagyása
Nem elég csak posztolni és várni, hogy a közönséged magától reagáljon. Aktívan részt kell venned a beszélgetésekben, hogy növekedjen a profilod és erősödjön a márkád jelenléte.
Helytelen beállítások használata
Ha szeretnéd növelni a márkád láthatóságát az Instagram Threads-en, győződj meg róla, hogy a profilod nyilvános, és lehetőséget ad a követők és a nem követők számára is, hogy reagáljanak a bejegyzéseidre. Ellenőrizd a beállításaidat, hogy biztosan nyitott legyen a profilod.
Kezdd el használni az Instagram Threads-et még ma!
Ebben az útmutatóban mindent megosztottunk, amit tudnod kell az Instagram Threads használatának elkezdéséhez. Most már könnyedén létrehozhatod a profilodat, megtervezheted a marketingcéljaidhoz illeszkedő, figyelemfelkeltő tartalmakat, betarthatod a platform formázási szabályait, aktívan kapcsolatba léphetsz a közönségeddel, és elkerülheted a leggyakoribb hibákat.
Készen állsz? Akkor kezdd el tesztelni a platformot! Ha kérdésed van, fordulj ügynökségünkhöz bizalommal!
Comments