top of page
Szerző képeMarkweb Digital

7 + 1 tipp hatékony CTA-hoz profiktól - Empátia, tények és egy kis pszichológia

A CTA-k (Call-to-Action), azaz a cselekvésre ösztönző felhívások a weboldalak legfontosabb szövegei közé tartoznak. Ezek az utolsó sorok döntik el, hogy a látogató kattint-e, vásárol-e, feliratkozik-e, vagy egyszerűen továbblép. De hogyan lehet elérni, hogy néhány szó igazán hatásos legyen? Nézzünk néhány szakértői tippet!


CTA


1. Illeszd a CTA-t a célközönséghez!


Sokszor találkozunk a szokványos „Vásárolj most!” vagy „Tudj meg többet!” felhívásokkal, amelyek ugyan működnek, de nem mindig célzottak. Daria Roshchyna, a Mailtrap technikai tartalomírója szerint a közönség igényeihez igazított CTA sokkal hatékonyabb. Az Amazon remek példa erre, hiszen ők mindig célzott CTA-kat használnak, mint például „Vásárolj gyermekednek”, vagy „Lepd meg Kedvesed!”. Csupán néhány megfelelő szóra van szükségünk ahhoz, hogy segítsük a vásárlókat abban, hogy azonnal megtalálják a számukra megfelelő terméket.

 

Hogyan alkalmazd?

Határozd meg, hogyan szegmentálható a közönséged, például „vállalkozás” vagy „kisvállalkozás” kategóriákra. Ha ezt megtetted, az adott szegmensnek megfelelő CTA-kat használd, így a vásárlók rögtön oda kerülnek, ahova kell.

 

2. Használj előzetes CTA-t!

 

Victor Adedara, a MeUndies fehérnemű márka szövegírója javasolja az elő-CTA alkalmazását, amely egy megkapó, rövid mondat közvetlenül a végső CTA előtt. Ez egy extra motivációs réteget jelent, amely előkészíti a felhasználót a fő CTA elfogadására. Például a MeUndies pimasz elő-CTA-val ösztönzi követésre a közönséget: „We post butts. Lots of butts!”

 

Hogyan alkalmazd?

Használj érzelmi vagy figyelemfelkeltő nyelvezetet az előzetes CTA-ban, de ügyelj arra, hogy a szöveg stílusa igazodjon márkád stílusához. A huncut és humoros nyelvezet lehet hatékony, de csak és kizárólag akkor, ha illik a márka kommunikációs stílusához!

 

3. Építs empátiára!

 

Ha megérted az ügyfeleid problémáit, akkor hatékonyabban és hitelesebben kommunikálhatod, hogyan segít nekik az általad forgalmazott termék. Colby Flood, a Thompson Tees alapítója egy izzadsággátló ruházati márka példáját hozza, amely a hiperhidrózisban (túlzott izzadás) szenvedőknek készült. A hirdetések arra ösztönzik az embereket, hogy szembenézzenek félelmeikkel és merjenek teljes életet élni. Egy jól megfogalmazott CTA segíthet a látogatóknak felismerni, hogy a terméked valóban értük van.

 

Hogyan alkalmazd?

Ismerd meg a közönséged motivációit. Ha tudod, hogy miért van szükségük a termékedre, a CTA-t közvetlenül azokra az érzésekre és problémákra építheted.


4. Fokozd a FOMO-t!

 

A FOMO, azaz a „fear of missing out” hatása még mindig nagy erővel bír. Milica Ugrenovic, tartalommenedzser, egy olyan CTA-t említ, amely azt az érzést kelti, hogy valami fontosat veszítesz el. Ez akkor működik igazán, ha a sürgősség érzetét is hozzáadjuk, például határidővel vagy korlátozott elérhetőséggel.

 

Hogyan alkalmazd?

A FOMO különösen jól működik az ingyenes próbák, előfizetések és elhagyott kosarak esetében. Egy visszaszámláló vagy egy határidő segít sürgetni a látogatót a cselekvésre.


CTA

5. Kérdezz, oktass és teremts kapcsolatot!

 

Kaitlin Graham szabadúszó szövegíró CTA-i kérdéseket tesznek fel, informálnak és lehetőséget kínálnak a kapcsolatfelvételre. Ez egy egyszerű módszer arra, hogy a közönség érdeklődését felkeltsük, és egyben világossá tegyük, hogy mire számíthatnak.

 

Hogyan alkalmazd?

Kérdezd meg közönségedet, mutasd be ajánlatodat, és adj lehetőséget az interakcióra. Például, ha egy különleges cipőt forgalmazol, használj egy ilyet: „Készen állsz arra, hogy egész nap felhőkön sétálj? Kattints, és tekintsd meg ajánlatunkat!”

 

6. Próbáld ki a cliffhanger megközelítést!

 

A cliffhanger, vagyis a függőben hagyott üzenet olyan módszer, amely kíváncsiságot ébreszt. Justin Oberman szövegíró cliffhanger CTA-kat használ, amelyek arra késztetik az olvasókat, hogy megtudják, mi lesz a következő lépés.

 

Hogyan alkalmazd?

Használd ezt az eszközt termékbevezetéseknél vagy új ajánlatoknál. Például egy új termék színvariációját bemutatva utalhatsz arra, hogy hamarosan kiderül, milyen meglepetéseket tartogat.


7. Legyél közérthető!

 

A CTA-d legyen egyértelmű és konkrét. Mit kap a kattintó? Hogyan teszi jobbá az életét? Mohammod Munir, az AgencyHandy munkatársa egy olyan CTA-t mutat be, amely teljesen világossá teszi, mit kap a felhasználó. A konkrét, egyértelmű CTA segít abban, hogy az olvasó könnyen megértse az ajánlat előnyeit, és ösztönözze őt a kattintásra.

 

Hogyan alkalmazd?

A konkrétumok erősítik a bizalmat. Például, ha azt mondod, „Kattints ide, hogy 105%-kal növeld az eladásaidat”, az sokkal meggyőzőbb, mint egy általános felhívás.

 

+1 Ajánlj azonnali előnyt!

 

Senki sem szeret várni, különösen, ha valami azonnali eredményt ígér. A Spotify és a Canva például olyan CTA-kat használ, amelyek az azonnali cselekvésre és azonnali eredményre építenek.

 

Hogyan alkalmazd?

Legyen világos, hogy amit kínálsz, az azonnal elérhető. Egy „Most 30%-ot takaríthatsz meg” vagy „Kezdj el alkotni most” típusú CTA felkelti az érdeklődést és gyors cselekvésre ösztönöz.

 

Hogyan írjunk tökéletes CTA-t?

 

A jó CTA tömör, egyértelmű és releváns. Nem könnyű olyan szavakat találni, amelyek megfogják az olvasót, de a szakértők tippjei segíthetnek abban, hogy célzottabb, hatékonyabb felhívásokat készíts. Az egyértelműség, a tömörség és az olvasóra gyakorolt vonzerő mind kulcsfontosságú, hogy valódi cselekvésre ösztönözhesd közönségedet.

 

CTA írásban verhetetlenek vagyunk. Vedd fel velünk a kapcsolatot, ha szükséged lenne néhány jó szóra!


 



Comments


bottom of page